Tevreden klanten die sneller betalen zijn essentieel voor een goede cashflow. De maatwerk services van Debitan laten klanten eerder betalen en zorgen ervoor dat zij blijven terugkeren. Zo staat het inhouse team van Debitan klaar om administratie en debiteurenbeheer uit handen te nemen. Van het nabellen van facturen, het afspreken van betalingsregelingen en het versturen van aanmaningen tot het uit handen geven aan incasso.
Maximaal overzicht
Ook de software van Debitan speelt daarbij een grote rol. Die wordt in eigen huis ontwikkeld met de overtuiging dat goed debiteurenbeheer ervoor zorgt dat incasso niet nodig is. ‘Met Debitan combineer je sales, debiteurenbeheer, klantenservice en after sales in één systeem. Dit geeft een ondernemer maximaal overzicht over de belangrijkste bedrijfsprocessen rond zijn klanten. Dat is belangrijk, want die helikopterview over de order to cash cyclus maakt het mogelijk eenvoudig bij te sturen. Hoe soepeler die cyclus loopt, hoe tevredener je klant. En tevreden klanten betalen sneller. Dat is waar we het allemaal voor doen,’ vertelt Serge Hagenaar, directeur-eigenaar van Debitan. De specialist heeft daarvoor een grote en groeiende productsuite van tools die beschikbaar zijn in verschillende pakketten. ‘Naast het stroomlijnen en automatiseren van debiteurenbeheer, maken deze tools het mogelijk om voorraad en orders te koppelen, kredietinformatie op te vragen en klanten contracten veilig te laten ondertekenen.’
Gestroomlijnde organisatie
De software van Debitan koppelt met meer dan 500 boekhoudpakketten en informatiesystemen en sinds kort ook met Streamline. Dit softwarepakket is aan de productsuite van Debitan toegevoegd voor taken zoals het schrijven van uren, factureren en rapporteren. Streamline is ontwikkeld door het team van Webenable, specialist in klantportalen en strategische automatisering die organisaties helpen hun doelen te bereiken. ‘Strategische automatisering betekent dat wij de strategie van een bedrijf leren en begrijpen. Daarvoor ontwikkelen wij software die de bedrijfsstrategie naadloos ondersteunt. Omdat administratie en financiën binnen elke organisatie belangrijke onderdelen zijn, hebben wij Streamline ontwikkeld. Dit pakket is de basis van een gestroomlijnde organisatie en werkt nauw samen met meerdere boekhoudpakketten’, vertelt Casper de Geus, oprichter en directeur van Webenable. Streamline is veel gebruiksvriendelijker dan een standaard boekhoudpakket. ‘Door de integratie met bestaande systemen, veel eenvoudigere facturatie en functies zoals slimme urenregistratie, bespaar je met de Streamline-software enorm veel tijd en geld.’
Sluit eenvoudig een abonnement af
Het idee voor Streamline is ontstaan toen Webenable een intern probleem moest oplossen. Casper: ‘Toen onze secretaresse waar we heel blij mee waren aankondigde dat ze wegging, stonden we voor de keuze om een vacature uit te zetten of haar werk te automatiseren. We hebben gekozen voor het automatiseringsscenario. Het schrijven van uren en de projectadministratie neemt nu veel minder tijd in beslag. Wanneer je bedrijfsprocessen gaat automatiseren, hoeft dat overigens niet te betekenen dat er mensen overbodig worden binnen de organisatie. Doordat de software tijdrovende taken overneemt, kunnen medewerkers zich focussen op complexere en waardevollere taken. Hetzelfde geldt voor werkzaamheden die mensen veel beter in de vingers hebben dan computers, zoals het onderhouden van persoonlijk contact met de klanten van het bedrijf. Streamline begon dus als een applicatie voor Webenable zelf, maar is nu ook beschikbaar voor andere bedrijven. Ondernemers die hun organisatie willen stroomlijnen met Debitan en Streamline kunnen eenvoudig een abonnement afsluiten.’
Interesse?
Uw administratie en financiën altijd optimaal op orde met Streamline als basis voor strategische automatisering? Neem contact op met Casper via de gegevens hieronder.