Een leningaanvraag is voor intermediairs best een tijdrovende klus. Om de klant aan de beste rente en de beste voorwaarden te helpen, moeten er allereerst verschillende aanbieders worden benaderd. Dan volgt de vergelijking van de verschillende rentetarieven, overleg hierover met de klant, gevolgd door het indienen van allerlei documenten voor akkoord. En dan volgt nog de afhandeling. Hoeveel e-mails zijn er over en weer gegaan?
‘Mijn-omgeving’
Dat traject moest toch korter kunnen, dacht de directie van serviceprovider MoneyCare, de dochteronderneming van Crédit Agricole Consumer Finance. En dat is zo. Het bewijs levert het systeem dat we hebben gebouwd voor MoneyCare. De eerste tijdwinst zit ‘m al in de ‘mijn-omgeving’ die we hebben ontwikkeld: een privégedeelte op de website waar de tussenpersonen volledig digitaal consumptief kredietaanvragen indienen en beheren. Hier hebben ze toegang tot alle financieringsmaatschappijen en kredietvormen, 24/7.
MoneyCare Flexmodule
Daarnaast hebben we de zogeheten MoneyCare Flexmodule gebouwd. Dit is een aparte webpagina waar intermediairs met behulp van schuifbalken realtime het leenbedrag en de looptijd kunnen aanpassen. Op het moment dat de financieel adviseur een klant spreekt, ziet hij in één oogopslag de leenmogelijkheden zonder dat er ruggespraak nodig is met de kredietverstrekker. En nu komt zonodig het mooiste: zodra de intermediair op het geselecteerde product klikt, wordt direct het contract automatisch gegenereerd. De intermediair kan dit door de klant laten tekenen en weer uploaden, tegelijk met alle andere benodigde documenten. Boter bij de vis!
AVG-richtlijnen
Ons systeem bespaart ontzettend veel tijd. Reken maar eens uit hoeveel extra stappen hiermee worden overgeslagen en hoeveel tijd je wint door niet meer op anderen te hoeven wachten. Dat scheelt uren, in sommige gevallen dagen. Het verlaagt tegelijkertijd de werkdruk van medewerkers waardoor er meer tijd is voor productie. Vanzelfsprekend voldoet dit proces aan de AVG-richtlijnen; de bestanden gaan niet meer via de e-mail, maar via het veilige, online systeem.
Onderscheidende uitstraling
Bij zo’n vernieuwende partij in de consumptief kredietmarkt hoort een onderscheidende uitstraling. MoneyCare profileert zich als moderne, frisse serviceprovider en om die reden is er voor een ander ontwerp gekozen dan gangbaar is in de financiële wereld. Daarvoor hebben wij professionals uit ons netwerk samengebracht die stuk voor stuk kanjers zijn in hun vak: de tone of voice en uitstraling is bedacht door communicatiestrateeg Martijn Huisman, de animatievideo is van Devion en Peter Horwitz heeft het geluid onder de beelden gezet.
Echt anders
Het resultaat is een ontwerp dat duidelijk verschilt van websites van traditionele financiële adviesbureaus, waarop je doorgaans formele foto’s ziet met mensen in pak die elkaar de hand schudden. De website van MoneyCare laat daarentegen geanimeerde figuurtjes zien in vrolijke kleuren die online volledig op elkaar zijn afgestemd. MoneyCare wil het in uitstraling en uitvoering echt anders doen. Ook beter, sneller en efficiënter. Dat past wel bij ons, want wij werken precies zo!
‘Mijn-omgeving’
Dat traject moest toch korter kunnen, dacht de directie van serviceprovider MoneyCare, de dochteronderneming van Crédit Agricole Consumer Finance. En dat is zo. Het bewijs levert het systeem dat we hebben gebouwd voor MoneyCare. De eerste tijdwinst zit ‘m al in de ‘mijn-omgeving’ die we hebben ontwikkeld: een privégedeelte op de website waar de tussenpersonen volledig digitaal consumptief kredietaanvragen indienen en beheren. Hier hebben ze toegang tot alle financieringsmaatschappijen en kredietvormen, 24/7.
MoneyCare Flexmodule
Daarnaast hebben we de zogeheten MoneyCare Flexmodule gebouwd. Dit is een aparte webpagina waar intermediairs met behulp van schuifbalken realtime het leenbedrag en de looptijd kunnen aanpassen. Op het moment dat de financieel adviseur een klant spreekt, ziet hij in één oogopslag de leenmogelijkheden zonder dat er ruggespraak nodig is met de kredietverstrekker. En nu komt zonodig het mooiste: zodra de intermediair op het geselecteerde product klikt, wordt direct het contract automatisch gegenereerd. De intermediair kan dit door de klant laten tekenen en weer uploaden, tegelijk met alle andere benodigde documenten. Boter bij de vis!
AVG-richtlijnen
Ons systeem bespaart ontzettend veel tijd. Reken maar eens uit hoeveel extra stappen hiermee worden overgeslagen en hoeveel tijd je wint door niet meer op anderen te hoeven wachten. Dat scheelt uren, in sommige gevallen dagen. Het verlaagt tegelijkertijd de werkdruk van medewerkers waardoor er meer tijd is voor productie. Vanzelfsprekend voldoet dit proces aan de AVG-richtlijnen; de bestanden gaan niet meer via de e-mail, maar via het veilige, online systeem.
Onderscheidende uitstraling
Bij zo’n vernieuwende partij in de consumptief kredietmarkt hoort een onderscheidende uitstraling. MoneyCare profileert zich als moderne, frisse serviceprovider en om die reden is er voor een ander ontwerp gekozen dan gangbaar is in de financiële wereld. Daarvoor hebben wij professionals uit ons netwerk samengebracht die stuk voor stuk kanjers zijn in hun vak: de tone of voice en uitstraling is bedacht door communicatiestrateeg Martijn Huisman, de animatievideo is van Devion en Peter Horwitz heeft het geluid onder de beelden gezet.
Echt anders
Het resultaat is een ontwerp dat duidelijk verschilt van websites van traditionele financiële adviesbureaus, waarop je doorgaans formele foto’s ziet met mensen in pak die elkaar de hand schudden. De website van MoneyCare laat daarentegen geanimeerde figuurtjes zien in vrolijke kleuren die online volledig op elkaar zijn afgestemd. MoneyCare wil het in uitstraling en uitvoering echt anders doen. Ook beter, sneller en efficiënter. Dat past wel bij ons, want wij werken precies zo!