Kredietdesk

Volledige digitalisatie van processen en integratie in bancaire infrastructuur

Kredietdesk

Onze/ Opdrachtgever De KredietDesk

De KredietDesk is een intermediair voor consumptieve kredieten. Consumenten kunnen een lening aanvragen, volledig automatisch wordt de aanvraag aangeboden aan meedere kredietverstrekkers, en zodra deze allemaal gereageerd hebben (dit duurt vaak enkele minuten omdat dit bij de kredietverstrekkers óók geautomatiseerde processen zijn), kan de aanvrager in zijn persoonlijke omgeving de gewenste kredietverstrekker kiezen, de looptijd en hoogte van het leenbedrag aanpassen, direct een contract genereren en tekenen.

Dit kan dus allemaal op zaterdagavond om 23:00 binnen een kwartier geregeld zijn. Dit hebben wij voor De KredietDesk ontwikkeld.

Daarnaast besteedt De KredietDesk veel aandacht aan zorgplicht. We ontwikkelden een systeem dat iedere maand op basis van bijvoorbeeld een betalingsachterstand, een doorgegeven (adres)wijziging, een wijziging in regelgeving etc, een lijst genereert met klanten die even gebeld moeten worden om te bepalen of hun situatie nog wel past bij de lening(en) die ze hebben.
Ook ontvangen klanten periodiek een e-mail met een verzoek om hun NAWTE gegevens te actualiseren.

Op deze manier wordt de waarde van de klantportefeuille zo hoog mogelijk gehouden met een zo laag mogelijke inspanning van medewerkers.